sobota, 5 marca 2016

Brzuszek, dwunasty tydzień

W ciąży: 12t+1d
Miesiąc: 3
Trymestr: 1

Załączam wczorajsze zdjęcie fasolkowego mieszkania z okazji rozpoczętego 13 tygodnia.  Muszę dołączyć disclaimer, że w brzuszku oprócz Fasolka wielkości małej cytrynki (5,7 cm), mam też śniadanie i torbiel giganta (13 cm!), wiec wypukłości jakby skumulowane.






Nieszczęsna torbiel urosła ponad 2 cm w ciągu miesiąca.  We wtorek widzę się z lekarzem, więc dowiem się więcej.  Jak na razie mam się nie przejmować, bo podobnoż w ciąży nie jest to bardzo niezwykłe :)


Z innej beczki – płeć maluszka nas bardzo zastanawia, więc zrobiliśmy bardzo „naukowe” symulacje.  Zasada w ultrasonografii jest taka, że jeśli kąt między sterczydełkiem a kręgosłupem jest większy niż 30° to mamy chłopczyka, a jeśli jest mniejszy, to mamy dziewczynkę.  Zrobiłam mojemu Fasolakowi takie tam "symulacje", gdzie kolor czerwony to kąt u mego dziecia, a zielony to odnośnik, 30°, i wygląda to tak:





Czyli co? … „naukowo” chyba wychodzi, że Fasolek to Fasolinka!? :) :)                                           



2 komentarze:

  1. Jescze troszkę i się dowiesz płeć. U mnie było tak że lekarz w 14 tygodniu na badaniu prenatalnym już nam zdradził płeć i do teraz na każdym badaniu cały czas się potwierdza że będzie dziewczynka :) / Co do tego torbiela nie martwiłabym się na razie, dużo dziewczyn właśnie je ma i bardzo często się "wchłaniają" i nie ma po nich śladu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką cichutką nadzieję, że się wchłonie. Wczoraj troszkę spadła mi waga - może to właśnie torbiel znika? Bo jem jak trzeba!

      Usuń